Täiesti juhuslikult mu kogusse potsatanud Elizabeth Taylori Passion on ehe tõestus sellest, et vahel seisneb retro ja klassika vahe vaid
selles, et üks on alahinnatud ja teine ei ole. Passioni pisike parfüümipudel (mul on au tutvustada päris parfumi) oli juba mõnda aega nukralt
riiulil seisnud, ma polnud seda isegi nuusutanud. Tunnistan ausalt, et n-ö
kuulsuste lõhnadesse suhtun ma skeptiliselt ja aastatetagune kokkupuude Taylori
White Diamondsiga jättis samuti negatiivse mälestuse. Sattusin aga lugema
artiklit Elizabethi isiklike lõhnaeelistuste kohta, ja tuli välja, et tema
lemmikparfüüm oli Jean Desprezi Bal à Versailles, mis troonib minu
soovinimekirjas väga kõrgel kohal. Seega otsustasin igasugused eelarvamused
alla suruda ja vähemalt ühe õhtu Passioniga veeta. Meie kirglik ühinemine saigi
teoks ning tutvustan teda hea meelega teilegi.
Noor Taylor end Bal à Versailles'iga lõhnastamas. |
Kui tänapäeval on tavaline, et enam-vähem iga välismaa
kuulsus, olgu ta siis näitleja, laulja, sportlane või tõsielustaarike, oma
lõhnaga turule tuleb, siis Elizabeth Taylorit võib julgelt pidada esimeseks
Hollywoodi täheks, kes isikliku eduka lõhnaäri lõi. Taylor osales oma lõhnade
tootmises algusest lõpuni, kindlalt võib seda väita vähemalt esimeste
parfüümide puhul. Tal oli täpne ettekujutus lõhnast, flakooni disainist,
pakendist. Samuti kasutati tema nägu reklaamplakatitel ja -videotes. Ta soovis
kuulsatest lõhnamajadest erineda ka selle poolest, et tema parfüümid oleksid
kättesaadavad ka tavalistele naistele. Taylor palkas tõelised
turundusgeeniused, kelle eesmärk oli leida võimalused müüa parfüüme võimalikult
sooda hinnaga, samas talle võimalikult suurt kasumit teenides. Sündiski uus
nähtus ehk nn celebrity perfume, kuid
erinevus tänasega on üpris suur. Taylor turustas oma lõhnu kui luksuskaupa,
mida müüdi marketites ja tavapoodides. Ta kasutas suurel määral sünteetilisi
koostisosi, mis tegid hinna odavamaks (vahemärkuseks, et praeguseks on
igasuguste piirangute tõttu kogu parfümeeriatööstus nagunii selles suunas liikumas).
Passion oli tema esimene parfüüm ja kui aastal 1991 lisandus White Diamonds,
millest sai kogu Ameerika Ühendriikides suur hitt, siis teenis Elizabeth oma
äriga juba miljoneid. Hiljem lõi ta veel mitmeid lõhnu, kokku lausa 12.
Viimane, Violet Eyes, mis sai nime tema enda kuulsate lillakat tooni silmade
järgi, liitus 2010. aastal, veidi enne ta surma.
Kuigi et pudeli värvus on ajaga muutunud, on kuju samaks jäänud. |
Passion on tõeliselt naiselik, soe ja kirglik lõhn, mille
ainsamastki tilgast õhkub suurt sensuaalsust. Kuna minul on testimiseks parfum, siis olin manustamisel väga
ettevaatlik. Paarist tilgakesest piisas täielikult. Olen kuulnud, et ka eau de toilette, rääkimata eau de parfum’ist,
on väga tugev ning ka sellega tuleb ette vaadata, et end mitte üle lõhnastada.
Kui esimesel hetkel on tunda tugevat jasmiini ja aldehüüdi, siis hiljem
avanevad suitsused tuberoosi noodid. Kergelt on tunda veel nahka, vaniljet,
koriandrit, patšulit, mett. Kindlasti ei ole Passion tütarlapselikult magus
kommilõhn. Tegu on naiseliku sekspommiga. Ja peab ütlema, et meestele see
meeldib! Soovitaksin Passionit kõigile, kellele meeldivad sellised lõhnad, nagu
Calvin Kleini Obsession, Chaneli Coco, Yves Saint Laurenti Opium, Diori Poison,
aga sooviksite vahelduseks midagi sarnast, kuid hinna poolest soodsamat
proovida.
Tipunoodid: aldehüüdid,
artemiisia, koriander, gardeeniabergamot, ilang-ilang ja maikelluke
Südamenoodid: mesi,
tuberoos, sandlipuu, patšuli, võhumõõgajuur, jasmiin, heliotroop, seeder, roos
ja vürtsid
Põhjanoodid: nahk,
muskus, kookos, tsiibet, vanilje, tammesammal, viiruk, sandlipuu ja seeder
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar